Bugun...

TÜRKİYE MERCEDES'TEN O İSMİ BEKLİYOR
Tarih: 30-05-2016 20:52:40 + -

Mercedes CEO’su ailesiyle Türkiye’yi gezecek, Almanlara mesaj vermeyi hedefliyor...

facebook-paylas
Tarih: 30-05-2016 20:52

TÜRKİYE MERCEDES'TEN O İSMİ BEKLİYOR

10 ay önce Mercedes-Benz Türkiye’nin ilk kadın CEO’su olan Alman Britta Seeger, eşi ve 14 yaşındaki üçüz çocuklarıyla birlikte 3 hafta karavanla Türkiye tatili yapacak. Ailece Türkiye’de olmaktan çok mutlu olduklarını söyleyen Seeger, “Tedirgin değiliz ve korkmuyoruz. Türkiye çok güvenli bir yer ve tüm Alman dostlarımıza bunu söylüyoruz” açıklamasını yaptı.

Terör saldırıları ve Rusya krizi sonrası Türkiye’de turizm sektöründe işler kötü gidiyor. Nisan ayında turist sayısının yüzde 30’a yakın düşmesi, özellikle Alman ve Rus turist sayısında yaşanan kayıplar sezon için büyük sıkıntı yaratıyor.

Turizm sektörü yetkilileri hükümetten destek beklerken asıl büyük destek ise Türkiye’de görev yapan yabancı yöneticilerden gelmeye başladı. Bu kişiler adeta gönüllü turizm elçilerimiz gibi. Bunlardan biri 10 ay önce Türkiye’ye çalışmaya başlayan Alman Britta Seeger. Hürriyet'ten Emre Özpeynirci'nin haberine göre, 1 Ağustos’ta Mercedes-Benz Türk’ün yeni Direktörler Kurulu Başkanı ve CEO’su olan Seeger şu an Türkiye’de otomotiv sektöründeki en üst düzey kadın yönetici pozisyonunda.

Göreve geldiğinden bu yana seçimler, siyasi belirsizlik, terör saldırıları Rusya krizi gibi çok yoğun bir gündemin içinde kendini bulan Seeger, 5 ay önce Güney Kore’deki tecrübelerinden yola çıkarak ‘Türkiye’de korkmuyorum’ açıklamasıyla dikkat çekmişti.

Göreve geldiği ikinci 5 ay içinde Türkiye’ye daha çok alıştığını ve sevdiğini belirten Seeger, şunları söyledi:

“Bombalar, saldırılar terör olayları dünyanın her yerinde oluyor. Paris’te Berlin’de.... En son Paris’te patlama oldu, bir sonraki saldırının nerede olacağını kim bilebilir ki. Güvenli ülke algısı kişiden kişiye değişir ama bana ve aileme göre Türkiye güvenli bir ülke. Her yere gidiyoruz, geziyoruz. Tabi ki patlamalardan hemen sonra herkes gibi bizde bir süre merkezi yerleri gitmedik. Ama bu kısa sürdü sonra yeniden İstanbul’u gezmeye devam ettik. Kapalıçarşı’ya gidiyoruz, Sultahmet’e gidiyoruz. Mesela geçen hafta Türkiye’ye gelen arkadaşlarımızla Ayasofya’yı ziyaret ettik. Türkiye turizmi için şu anda en iyi sezona girdik. Özellikle Almanlar bu dönem Türkiye’yi tercih ediyor. Bana Türkiye’nin güvenli olup olmadığını sorduklarında hepsine, ‘Türkiye güvenli gelin’ diyoruz.”

Güvenli yer algısının kişiden kişiye değiştiğini de kaydeden Seeger, “Mesela bazı Türk arkadaşlarımız yaşanan patlamalardan sonra metroya binmiyor, Taksim’e gitmiyor. Biz ailecek gidiyoruz. Eğer biri sorarsa Türkiye’nin diğer ülkeler gibi güvenli olduğunu söylüyorum. ‘Bir risk var mı’ diye sorarlarsa da Paris ve Berlin’de olduğu kadar diyorum.

Yani biz ailecek tedirgin değiliz ve korkmuyoruz. İstanbul’u ve Türkiye’ye çok sevdik” diye konuşuyor. Zaten Britta Seeger avukat eşi ve 14 yaşındaki ikisi erkek biri kız üçüz çocuklarıyla 3 haftalık yaz tatilini Türkiye’de geçireceklerini söyledi. Hem de karavanla. Seeger, “Hem çocuklarım hem de eşim bu tatili çok istedi. Eşim şimdi bizim için uygun bir karavan kiralamakla uğraşıyor. Karavanla Ege, Akdeniz ve İç Anadolu’yu gezmek istiyoruz. Sahilleri gezip, Kapadokya’yı görmek istiyoruz. Karavanla kamp yapılan yerlerde konaklayacağız. Eğer bu kampları beğenmezsek karavanı istediğimiz sahile yakın yere çekeceğiz. İlginç bir tecrübe olacak” dedi.

Bu haber 1121 defa okunmuştur.